نوشته شده توسط : نیما راد

مزون چیست و چه تفاوت‎ هایی با فروشگاه دارد؟

در واقع می‌توان گفت که مزون یک واژه فرانسوی بوده و به معنای خانه است اما هنگامی که در زبان فارسی از کلمه مزون استفاده می‌شود به معنای خیاط خانه است.
به طور کلی مزون مکانی است که می‌توان از آن لباس‌های خاص و متفاوت را به روشی دیگر تهیه کرد. مردم به هنگام رفتن به مجالس یا مهمانی‌ها در صدد خرید لباس برمی‌آیند گاهاً افراد به فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها رفته و لباس مناسب مراسم خود را پسندیده و از آنجا تهیه می‌کنند ولی افرادی نیز وجود دارند که به دلایل مختلف اعم از پیدا نکردن سایز یا طرح دلخواه یا داشتن ایده‌ای نوین در مد و بر تن کردن خاص‌ترین لباس‌ها از نظر خود فرد به مزون یا همان خیاط خانه مراجعه کرده و لباس خاص خود را به یک خیاط ماهر سفارش می‌دهند.
در این مطلب به بررسی این موضوع که چرا امروزه بیشتر افراد روانه مزون‌ها شده‌اند و تفاوت عمده مزون و فروشگاه‌ها با هم چه می‌تواند باشد می‌پردازیم.
یکی از عمده‌ترین دلایل این است که خانم‌ها به دلیل نداشتن تناسب اندام مجبور به دوختن یک لباس با سایز متناسب خود و رفتن به مزون هستند. اما بسیاری از بانوان به دنبال پوشیدن و داشتن سبک خاص خود در جامعه و بین افراد می‌گردند و سعی در ایجاد تفاوت با سایر افرادی که با آن‌ها معاشرت دارند می‌کنند و برای داشتن یک همچین استایلی صد در صد باید به مزون مراجعه کنند.

تفاوت بین مزون و بوتیک (یا همان فروشگاه)

بوتیک نیز یک کلمه فرانسوی است که در معنی واژه به جای گفته می‌شود که لباس‌ها و زیورآلات یا کفش و کیف در آنجا به فروش می‌رسد. ولی مزون از لحاظ فضا، مکان و نحوه ارائه خدمات و همچنین نوع کاری که در بوتیک‌ها و فروشگاه‌ها می‌شود بسیار متفاوت است. زیرا فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها به راحتی در کل شهر در دسترس افراد بوده و در واقع می‌توان گفت در بازار هستند و افرادی که بخواهند لوازم تهیه کنند به راحتی می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند ولی مزون‌ها اکثراً ناشناخته بوده و در مکان‌هایی هستند که شاید افراد از وجود آنها مطلع نباشند و افرادی که وارد کار مزون می‌شوند باید تبلیغات فراوانی در این باره داشته باشند تا بتوانند کار خود را به نمایش بگذارند و به مردم معرفی کنند.
از تفاوت‌های چشم‌گیر دیگر می‌توان به این موضوع اشاره کرد که لباس‌هایی که در فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها به چشم می‌خورند معمولاً در یک سبک بوده و اکثراً کار متفاوت از دیگری ندارند و یا اگر فردی یک طرح را بپسندد ولی رنگ آن لباس به نظر فرد زیاد جالب نباشد نمی‌تواند خرید مورد علاقه و نظر خود را داشته باشد. در صورتی که در مزون‌ها، فرد توانایی سفارش آنچه در ذهن خود و در مورد طرح و رنگ و مدل یک لباس را دارد و می‌تواند دقیقاً همان را داشته باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 / 8 / 1399 | نظرات ()